دیدنی های مشهد
نوشته شده توسط : mali

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

آرامگاه خواجه ربیع در شمال غربی مشهد در انتهای خیابان خواجه ربیع واقع است این بنا به توصیه شیخ بهایی توسط شاه عباس صفوی‌ ساخته شده است آرامگاه خواجه ربیع مشهد بناى با شکوه و زیبایى واقع در باغى وسیع و مصفا بر کناره راست کشف رود در حاشیه شمالى شهر مشهد است. مقبره داراى گنبدى به ارتفاع 18 متر با ساقه اى بلند بر روى بنایى چهار ایوانى است که در بیرون هشت ضلعى می نماید. گنبد بنا دو پوششهبلیط مشهد خرداد 98 و پوشیده از کاشى هاى زیباى فیروزه اى است. روستایى که باغ آرامگاه خواجه در آن واقع شده «حسین آباد خواجه ربیع» نام دارد و از جمله موقوفات مزار خواجه می باشد. اداره باغ و مزار خواجه ربیع در قرن اخیر بر عهده آستان قدس رضوى است، در حالى که پیش از آن متولى خاص داشته است.در سفر به تور مشهد می توانید از این مکان زیبا دیدن کنید.

 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

 


غار هندل آباد مشهد

هندل آباد در فاصله ۴۰ کیلومتری شمالغرب مشهد و در منطقه تبادکان قرار دارد. این غار به اوله هم شناخته می شود. دهانه کوچک و مستطیل شکل غار نیز در فاصله ۱۲ کیلومتری شمالغرب روستا رو به جنوب قرار گرفته است. فاصلة روستا تا غار معادل با دو ساعت راه‌پيمايي است. دهانة غار، بسيار کوچک و به شکل مربعي به سمت جنوب قرار گرفته است. طول غار 90 متر و داراي استالاگميت و استالاکتيت مي‌باشد. درون غار، چشمة آب کوچکي وجود دارد که مردم محلي به آن جنبة تقدس داده‌اند و مي‌گويند آب آن، آبلة گوسفندان را درمان مي‌کند.بازدید از این منطقه در سفرهای تور مشهد خالی از لطف نیست.

 

غار هندل آباد مشهد

 

غار هندل آباد مشهد

 

غار هندل آباد مشهد

 

آتشکده بازه هور مشهد

يكى از كهن ترين نمونه هاى آتشكده گنبد دارى است كه احتمالا متعلق به زمان پارتيان است زمينه بناى سنگى موسوم به بازه هور به فاصله هفتاد كيلومترى از جنوب شهر مشهد در ضلع شرقى روستايى به نام رباط سفيد در ابتداى تنگه اى بازه هور واقع است. از نظر لغوى بازه در فارسى درى به قسمتى از ديواره كوه گفته مى شودبلیط مشهد تیر 98 كه خورشيد از ميانه باز آن بطرز باشكوه و زيبايى طلوع نمايد و شايد نام بازه هور از همين جا باشد.  به لحاظ ویژگیهای معماری این بنا نمایانگر بخشی از اجزا و عناصر ساسانی است که آندره گدار آن را به قرن سوم میلادی نسبت داده است. همچنین عده ای براین باورند بنای سنگی بازه هور آتشکده ای از دوره ساسانی است. این بنا در واقع هسته مركزى یك مجموعه معمارى است به فاصله نزدیكى از این بنا. ویرانه هایى در قلعه تاریخى به نام دختر و پسر برفراز بلندى مشاهده مى شود.این مکان یکی از جاذبه های گردشگری تور مشهد به شمار میرود.

 

آتشکده بازه هور مشهد

 

آتشکده بازه هور مشهد

 

آتشکده بازه هور مشهد

 


پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

ما به جرأت مدعی هستیم پارک علمی پروفسور بازیما منحصر به فردترین پارک علمی موضوعی ایران در سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم می‌باشد که با تلفیق حوزه‌های آموزش، سرگرمی و بازی‌های هیجان انگیز سعی دارد فضایی مفرح و آموزنده را برای خانواده‌های ایرانی فراهم آورد. در این مجموعه از آخرین تکنیک‌های طراحی پارک‌های علمی، تفریحی و خانوادگی استفاده شده است.بازی های علمی پروفسور بازیما نیز در نوع خود منحصر به فرد می باشد به طوریکه می توان در شبیه ساز پرواز آن همچون یک خلبان، پرواز روی شهر مقدس مشهد را تجربه نمود. با ژیروسکوپ فضایی تست های مقدماتی فضا نوردی و گیج وزنی را تجربه نمود. با مریخ نورد بازیما به کاوشگری در تور کیش پرداخته و در آسمان نمای خورشیدی(پلانتوریوم) فضای لایتناهی آسمان ها را به نظاره بنشینیم.در سفر به تور مشهد حتما از این مکان دیدن کنید.

 

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

 

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

 

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: اماکن دیدنی مشهد,دیدنی های خوب مشهد,اماکن تفریحی مشهد,دیدنی های مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: